Hoppa till sidans innehåll

Jouren


Hej alla jourmedlemmar.

Jourlistor för 2019 är utskickade har ni fått i separat e-post, alternativt hämtas i "Gofikat" på skjutbanan.
Här finns även listan då respektive Jourgrupp är ansvarig. Klicka här:

Alla som har nycklar förväntas kunna starta/köra/stänga samtliga banor på skjutbanan, det är både ansvar och förmån att ha nycklar till skjutbanan. Naturligtvis är det inte tillåtet att kopiera nya nycklar utan styrelsens godkännande. 

Ni som behöver/önskar utbildning av skjutbanans drift: kontakta er respektive Jourledare för att boka in ett sådant tillfälle.
Rekomendationen är att Jourledarna bjuder in sin grupp de första jourtillfällena för denna utbindning så alla får en chans att lära sig banan innan det är fullt tryck som det blir senare på säsongen. 
(Jourledaren kan även ta hjälp av Åke, Jörgen, Morgan med flera för att hålla denna utbildning)

Här kommer en lång påminnelse inför uppstarten.

Vi bör vara 7 st vid varje jour tillfälle. 
2st älg banan 
5 st fördelat på 1 st vid betalning och service i gofikan. 1 st skeeten 1 st trapen och 1 st på sportingen. Samt en som kan hjälpa till där de högttryck eller som kan byta av jour medlemmar och ev kanske börja städa vid lite att göra på själva jourtillfället. Glöm inte att byta av de som kör älgbanan så de får en paus med kaffe under passet.

Om de inte skulle dyka upp 7 personer tänk på säkerheten i första hand ingen får springa på banan och ex öppna sportingen som vi inte vet klarar de. De har tyvärr inkommit till styrelsen att de finns personer som uppfattat säkhetsföreskriterna inte alltid följs. Tänk på att ex alltid nära skjutglasögon när du vistas på bana. Skulle en skada uppstå och bäraren inte har skjutglas på gäller ej heller den försäkring vi har . Så skjutglasögonen på !! 

Tänk på att de alltid skall finnas en per jourtillfälle som kan öppna bunkern. 
Kan någon i ditt jourlag inte komma vid utsatt tillfälle är de upp till den personen att fixa ersättare själv, inte du som jourledare. 

Under jouren bär vi ALLTID västar för att synas tydligt för de som kommer till oss. 

Som jourledare är du ansvarig att se till att alla ska känna sig trygga i  handhavandet av våra banor skeet trap sporting och älgbanan. Alla som har nyckel SKALL kunna starta upp och stänga ner alla banor, övriga lär sig under säsongen.

Tänk på att allt vi hanterar akustik, kastare, älg och annan utrustning vid ev fel på detta skall de felanmälas till Morgan el Jörgen Nilsson så de finns en chans att åtgärda.
Egen intiativ av reparation gör i samråd med ovanstående.

Vid jourtillfälle på trap, tänk på att vid instruktion av skytt använda handenhet då de löser mkt duvor vid kommunikation. Vi har under flera år lyckats hålla nere lerduvesvinnet  tyvärr var år 2018 ett bakslag i detta fallet så vi behöver steppa upp oss. Påminn dina jourdeltagare och gäster om detta. 
Tänk på efter avslutat jourvecka ska alla sopsäckar tömmas samt tomhylsor skall bäras upp till angiven plats för tomhylsor kartonger skall tas bort och slängas på återvinning .

Vad gäller handkassa så förvaras den på angiven vanlig plats i bunkern. 
Räkna skott askar ni tar med ut på jouren , den som sitter på servicen i gofika tar ansvar för utlämning och översikt så att alla skott paket bokförs. 2018 har vi tyvärr lyckats ge bort en hel del paket utan betalning. Så tänk på extra focus där. 
Tänk på att meddela Rose-Marie om ni är osäkra på bokföringen av serie och skott osv. Viktigt att de blir rätt för att spara arbete när de gäller den löpande bokföringen. 

2019 vill hi ska bli de bästa året ever!! Vi har en närvarande ordförande många i styrelsen befinner sig på banan nu mer än innan. Finns de förbättrings förslag kom gärna med dem  till Morgan eller Stefan . 

De är vi tillsammans som gör de. 
Full fart mot Skytte året 2019

Uppdaterad: 27 MAR 2019 15:28 Skribent: Stefan Hjerpe

Postadress:
Frillesås SSK - Skyttesport
c/o Åke Lauren, Lilla Äng
51990 Horred

Kontakt:
Tel: 032085048
E-post: This is a mailto link

Se all info